Auto ID & Smart Apps for Mobile Workers

SDT Informatics

Auto ID & Smart Apps for Mobile Workers

Business App's voor verkopers
Smartphone of PDA

De smartphone als manusje van alles: order registratie, scannen van barcodes, toegang tot de klant & voorraadgegevens gegevens.

 

Een efficiënt sales-departement is één van de belangrijkste visitekaartjes van een bedrijf. De oplossingen die SDT Informatics daarvoor aanbiedt, verhogen o.a. in belangrijke mate de functionaliteit van de verkopers en de dienstverlening aan de klant. Bovendien kan het bedrijf met deze oplossingen de organisatie van zijn sales-activiteiten optimaal organiseren en controleren.

 

Orders

Registratie van de orders gebeurt bij de klanten ter plaatse rechtstreeks op de Smartphone, Tablet of industriële PDA. De compactheid, eenvoud in bediening en de vele extra informatie die het mobiele toestel de verkoper verschaft, zorgen ervoor dat het contact tussen klant en verkoper alleen maar positief beïnvloed wordt. Eventueel kan de artikelkeuze gebeuren via het inscannen van barcodes uit cataloog, rechtstreeks op de producten in het rek van de klant, in de showroom of op de beurs/expo stand.

 

De verkoper kan de klant onmiddellijk informeren over prijs, verpakkingseenheden, hoeveelheids-kortingen, bevestigen of een gewenst product al dan niet in voorraad is en adequate informatie geven over de beschikbaarheid van alternatieven.

 

De registratie en verwerking van de gegevens gebeurt op een efficiënte en gestandaardiseerde manier, waarbij uiteraard afleveradres, leveringsdatum en opmerkingen worden meegegeven. Indien een afdruk noodzakelijk is kan dit alsnog via een compacte en mobiele printer.

 

Communicate & Verwerking

Het doorsturen van de orders en uitwisseling van gegevens met het bedrijf gebeurt draadloos van bij de klant via 3G/4G of in geval Showroom & expo via WiFi. Indien een onmiddellijke communicatie geen meerwaarde levert kan de communicatie ook gebeuren, nadat de verkoper van zijn klanten bezoek terugkeert. De verwerking van de orders gebeurt eveneens automatisch.  De verwerking van de bestellingen kan door deze oplossingen immers onmiddellijk en foutloos van start gaan.

 

Levering

Er kan sneller geleverd worden: de orders zijn immers sneller beschikbaar wat leidt tot een snellere afhandeling. Ook verrassingen zijn uitgesloten, de klant is bij de bestelling reeds op de hoogte van de beschikbaarheid van de producten.

 

Voordelen

De verkoper heeft meer informatie ter beschikking: de juiste klantprijzen (rekening houdend met het bedrijfseigen prijzensysteem), verpakkingseenheden, varianten, beschikbaarheidinformatie, productafbeeldingen enz. en dit allemaal met enkel vingerbewegingen.

 

Door het geautomatiseerde proces van de orderverwerking, al dan niet in combinatie met een warehouse management systeem, kan er niet alleen sneller geleverd worden maar zijn ook foutieve leveringen zo goed als uitgesloten.

 

Het personeel op kantoor kan efficiënter ingezet worden en kunnen zich focussen op de belangrijkste taken, ze dienen geen orderdocumenten over te typen, inlezen van de orders gebeurt automatisch.

 

SDT Informatics biedt oplossingen om de registratie van de orders te automatiseren via smartphone of tablets app's, resulterend in een grotere efficiëntie, een vermindering van de foutenmarge, een grotere klantentevredenheid en aldus een groter rendement.

SDT Informatics
SDT Informatics
SDT Informatics